majjaeriksson

Bok nummer 3

Kategori: Maja

I år tycks läsningen gå i en väldig fart. Eller så kanske jag inte ska dra den slutsatsen efter endast en månad. Men nu har jag läst ut en bok igen. Allt jag inte minns av Jonas Hassen Khemiri.
 
 
Egentligen kanske jag borde smälta berättelsen lite först innan jag försöker berätta något om den för den var ganska... mycket. Den handlar om mycket - där finns politik och prat om pengar, ungdomar och en gammal mormor, oklart många anonyma, papperslösa som gömmer sig i en villa och ett flertal berättarjag som man bara hinner snudda vid och där finns realtioner och ensamhet, liv och död.
 
Kontrollbehovet i mig kände att det var lite rörigt. Stora delar av boken är uppdelad i korta stycken och mellan styckena skiftar både tid och berättarjag. Det gick så fort att jag hade svårt att hänga med, men samtidigt var det det som gjorde berättelsen levande.
 
Medan jag fortsätter samla mina intryck från boken och reda ut vad jag egentligen tyckte (om man nu måste/kan reda ut det hela tiden) så kan ni få läsa en definition av kärlek, direkt från en person i boken:
 
"Okej, här är definitionen på kärlek. Den slutgiltiga. Kärlek är när det som är soft blir extra soft för att personen du är med är så pass soft."
 
Nästan något att trycka upp på en t-shirt va?
 
Maja.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: