majjaeriksson

Veckans lediga dag...

Kategori: Maja

...känner jag att jag har tagit väl hand om. Häng på!
 
Philip har också varit ledig idag, vilket ju såklart skapade goda förutsättningar för en bra dag. Under förmiddagen skrotade vi runt här hemma. Åt frukost framför Nyhetsmorgon, hämtade upp tvätt och delade på en lunchlåda och så. Solrosen i hörnet börjar se lite deppig ut nu.
 
Men det lilla trädet i sovrummet skjuter i höjden!
 
Efter lunch var det dags att ge sig iväg, för vi behövde faktiskt lite saker. Jag skrev en lista och jag avslöjar redan nu att vi iallafall lyckades stryka tre, men det är hemligt vilka.
 
Jag fick med mig sambon, även fast han inte har lika bråttom framåt och iväg som jag.
 
Vi tog bilen till Linköping alltså. Där besökte vi ett nytt loppis. Det fanns en del fint, men det blev bara Philip som shoppade - en film.
 
Sen knallade vi vidare till Tannerfors. Där vi fikade. Den där lokan var ingen hit, men biskvin var god. :)
 
Och klockan på fiket var fint. Ett våffeljärn - festligt tyckte jag.
 
Sen gav vi oss ut igen. På en väldigt blöt gata. Och varken jacka eller paraply hade jag med... Vi fick ta lite skydd under ett träd.
 
Innan vi köpte godis så att jag inte skulle bli för jobbig och otålig i fiskeaffärn. ;)
 
Sen blev det ett litet stopp på IKEA innan vi gasade hemåt. Nu ska vi ta ett litet städryck och sen blir det hallonscones och té till middag. Känns mysigt i det här rusket.
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Vilken mysig dag!

    2016-08-19 | 16:42:07

Kommentera inlägget här: