majjaeriksson

Lunket och funderingarna

Kategori: Maja

Hej!

Det blev ett lyckat inflyttningsfika i söndags. Fikat blev gott, släktingarna kom och var gulliga och vi fick massor med fina saker. Jag tänker att jag kanske ska låna en kamera jag känner och fota av lite nya och fina hemmagrejer. Kanske.

Nu är det tisdag och jag har redan jobbat på tre arbetsplatser denna vecka och en fjärde väntar innan veckan är slut. Igår jobbade jag först på Ljungsbro bibliotek 10-13 och efter att ha slängt i mig lunch gasade jag till Ekholmens bibliotek för jobb 14-19. Och idag hänger jag i Lambohov 10-19. Jag tycker att livet som vikarierande biblioteksassistent rullar på bra. Visst, det är lite flängande och rik blir jag ju inte, men jag överlever gott och väl och trivs med arbetsuppgifterna. Sen i och med sensommaren så har jag börjat klura mer och mer på framtiden. Utan att egentligen komma fram till något. Jag vet inte riktigt vad jag vill och jag slits lite mellan att vara nöjd och att vara stressad/smårädd för lunket som infinner sig när det bara rullar på. Framtiden är oviss. På gott och ont.

Imorgon och torsdag ska jag jobba på museet hemma i Motala. Det känns skönt. Bekvämt att slippa resa och att komma hem tio över fyra istället för halv nio som det blir idag.

Återkommer med lite fint och färg inom ganska kort. Hoppas jag. :)

Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Mysigt med fika och framtiden hinns med, men det är ju bra o fundera över hur en vill ha det så livet rullar på bra:)

    2016-08-09 | 15:14:14

Kommentera inlägget här: