majjaeriksson

Kräftor och så

Kategori: Maja

Hej!
 
Jag tänkte dela med mig lite av min dag och så.
 
Fast vi börjar lite med gårdagen. Igårkväll åkte nämligen Philip och jag och slängde i några kräftburar. Liksom från land. Där man får. När man får. Helt lagligt alltså. Det låter som att jag är ironisk, men det är jag alltså inte. Här tvättar Philip av sig mört:
 
Cirka 12 timmar senare, alltså imorse, var vi tillbaka.
 
Såå spännande att dra upp första buren - man vet ju liksom inte vad man ska mötas av. Men vi blev positivt överraskade faktiskt!
 
46 kräftor kändes lyckat tyckte vi, perfekt för en kräftskiva för två.
 
Det ska vi ha imorgon, kräftskiva alltså, men redan imorse på hemvägen åkte vi och handlade lite till det.

Och varsin frukostfralla slank ner i korgen också. Frukost på balkongen blev det. Skönt att det har känts lite som sommar igen.
 
Sen har jag jobbat. Klockan två till sju på Ljungsbro bibliotek. Det gick som vanligt bra!
 
Innan jag körde hem blev det en sväng in på affärn för att köpa nötter så att jag skulle överleva tills jag kom hem.
 
Jag mer än överlevde, jag blev rätt mätt, så det har inte blivit någon middag än. Men kanske snart.
 
Imorgon blir det museijobb, en tur till landet för plantering av sticklingar och sen kräftskiva för två. :)
 
Maja.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: