majjaeriksson

Nästan sommar

Kategori: Maja

Vilken härligt vårig dag det har varit idag. Nästan sommar! :D Jag har varit på huvudbiblioteket 8-15 och jobbat med plocklappar. Det innebär att man skriver ut lappar med boktitlar som är reserverade (på huvudbiblioteket, närbiblioteken eller någon annnastans i Östergötland) och sen letar man upp dem. Ganska kul faktiskt! Det är tillfredsställande när man hittar böcker man letar efter och speciellt när man hittar rätt efter att ha detektivarbetat lite som man kan få göra om de inte står där de ska.
 
Vid lunchtid satte jag mig i solen och åt och läste ut en bok. Arvet efter dig av Jojo Moyes. Bra bok!
 
Jag satt mot bibliotekets vägg under en strålande sol. Sommarkänslor!
 
Hemma i Motala överraskade Philip mig med glass. (*Ler nöjt*) Och jag tog en promenad bland vitsippor.
 
Ikväll är det packning som gäller för imorgon drar viiii! Klockan 10 ska vi flyga från Göteborg så det blir att studsa upp tidigttidigt. Men det ska nog gå bra, en vårresa med fina släktingar till en stad som verkar hur fin som helst är ju ändå en bra morot.
 
Nu ska jag fortsätta med förberedelser - näst på tur är att tömma kamerakortet så att det blir redo för en massa härliga Lissabonbilder.
 
Nej, men en får väl säga trevlig helg redan nu då! Trevlig helg!
 
Maja.

Kommentarer

  • Faster säger:

    Härligt!!! Ha en trevlig resa!!!!

    2016-04-21 | 08:32:30
  • Freja säger:

    Enjoy Lissabon! :)

    2016-04-22 | 12:31:54

Kommentera inlägget här: