majjaeriksson

23 - Lissabon

Kategori: Maja

Hej! Jag är mitt uppe i en trevlig fredag. Mellan klockan 10 och 13 har jag varit uppe på museet på möte inför sommaren. Det var kul att återse museet och den nya utställningen var himla fin! Ni är välkomna på helgerna i maj och september klockan 11-16 och varje dag juni-augusti klockan 11-16. ;) Nu är jag hemma och väntar på min fiskare/sambo som har varit och dragit upp kvällens kvällsmat ur kanalen. Regnbåge! Lyxigt en har det va? :D
 
Men i väntan på sambo kollar vi lite på Lissabonlördagen, tycker jag.
 
Hotellfrukost. Något läckrare än dagens släta vaniljyoghurt om man säger så...
 
Följt av en personlig favoritbild från resan:
 
Minipalmer på balkongen - kanske något att inspireras av nu när man snart blir med balkong?
 
Trots utsökt och rejäl hotellfrulle kunde inte Philip och jag hålla oss längre än till ungefär klockan 11 innan vi åt igen. Crépes med två sorters glass i. Och grädde. (Kanske inte jättesvårt att förstå att vi denna vecka försöker ha en lite nyttig vecka här hemma - det blev sallad i onsdags och soppa igår).
 
Sen promenerade vi uppåt. Egentligen i riktning mot någon park som såg grön ut på kartan, men dit kom vi nog aldrig. Men det är ju liksom fint att bara gå när man är på nya ställen så där.
 
Vi kom till en himlans fin utsiktsplats där hundar hoppade i fontäner och livemusik spelades.
 
Skaplig utsikt!
 
Kille med glada ögon dricker öl.
 
Lördagen var verkligen dagen då sommaren kom till Lissabon. Tröjorna åkte av och vatten shoppades. På kvällen var ett gäng av oss på match. Det var Sporting Lissabon som spelade mot Madeira och solen gassade verkligen inledningsvis. Det var med andra ord briljant att springa runt och sälja glass. Och lika briljant att köpa glass, som vi gjorde.
 
Här skymtar ni två kusiner till höger. Lissabon vann med 2-0 och därmed vann mormor släktens bettingtävling (hon fick 1 euro av oss var - grattis mormor!)
 
Och det var faktiskt lördagens sista bild! Nu ska jag fota Philip och fisken/middagen så får ni se den imorgon. :)
 
Maja.

Kommentarer

  • mormor säger:

    Ja,ja man kan ju det där med fotboll....Kram

    2016-04-29 | 19:36:55
  • Freja säger:

    Åh! Vad fint ni verkar haft det i Lissabon! O söta goa Vera! Härliga tider minsann för moster Maja!

    2016-04-30 | 15:53:48
  • Faster säger:

    Åh vilken fin resa ni haft !!

    2016-05-01 | 07:47:21

Kommentera inlägget här: