majjaeriksson

22 - Lissabon

Kategori: Maja

Hej på onsdagen! Idag händer det äntligen - jag ska få träffa min systerdotter som föddes förra måndagen! Iochmed Lissabonresan så har vi inte hunnit träffa henne tidigare, men i eftermiddag ska vi gasa dit. Ser så mycket fram emot att se henne i verkligheten och hålla i en bebisfot eller två!<3
 
Meeen i väntan på det ska jag visa 10 foton från fredagen i Lissabon.
 
Hela gänget hoppade på en buss och nästan alla hoppade av vid 'Ocenario de Lisboa' för att kolla på hajar och uttrar. Utanför var det fin utsikt. Höjdrädda jag blev inte sugen på linbanan.
 
Sen knatade vi in i underhavsvärlden.
 
 
Klumpfisken var dagens snygging...
 
När vi var mätta på fiskar, och på lunch utan spår av fisk, hoppade vi på en buss igen och susade vidare. Vi åkte en sån där buss med två våningar och inget tak och att sitta där upp med vinden i håret och se staden var riktigt behagligt. Man får se så mycket! Inte minst fasader, fasader och en hel del härvor med kablar.
 
När vi mötte upp med de andra (mor, far och mormor) blev det lite glass. Snickersglass för mig!
 
Och sen åkte vi gul spårvagn.
 
Vi kom tyvärr upp på fel kulle... Fast det gjorde inget, för där fanns en påfågel som posade självsäkert på ett tak.
 
Stros stros stros.
 
Sista bilden för dagen får bli ännu fler fasader. ;)
 
Fina fina Lissabon!
 
Maja.

Kommentarer

  • Faster säger:

    Vilken härlig resa ni verkar haft!! O tänk att ni ska få träffa Vera idag!!! Mysigt!!!

    2016-04-27 | 16:25:53

Kommentera inlägget här: