majjaeriksson

21 - Lissabon

Kategori: Maja

Heeej! Jag är tillbaka! Lissabon-vistelsen har varit så himla så himla bra så jag tänker börja med att tacka världens bästa mormor/75-åring: Tack för en fin resa, mormor!
 
Vi har haft det så bra så att jag tänker att varje dag ska få sitt lilla egna inlägg. Så här kommer en bunt med torsdagsbilder med tillhörande bildtext.
 
Utsikten från mitt och Philips hotellrum. Helt okej.
 
Det blev självfallet en hel del strosande på stadens gator och det mesta som har fastnat på bild är faktiskt fasader.
 
En del lite övergivna och allmänt grå...
 
... men flest kaklade! Det var nog det finaste med staden - alla dessa kaklade fasader! Så fint!
 
Första kvällen åt jag pasta från havet och det var nog kanske även det absolut bästa jag åt under resan. Riktigt gott!
 
Vi strosade på genom en mäktig triumfbåge.
 
Och ut till ett torg, en staty och havet/floden/vattnet. Oklart vad Per och Ellen gör här men jag tycker att de är goa!
 
Och den sista bilden från dag ett får faktiskt bli från världens sexigaste toalett där man får välja vilken färg man vill torka sig med. Det ni!
 
Mer bilder kommer, men nu måste jag duscha och äta för jag ska eftermiddagsjobba!
 
Maja.

Kommentarer

  • mormor säger:

    Tack själv Maja! Det är ju tack vare er allihopa det blir sååå härligt trevligt!

    2016-04-26 | 15:35:32

Kommentera inlägget här: