majjaeriksson

"Soluppgång" september

Kategori: Maja

Ja, som jag skrev igår så dök inte solen upp på vår avtalade septemberdejt. Det var ganska så helgrått.
 
 
*lite besviken*
 
Men jag plockade på mig lite växtlighet och försökte göra det bästa av situationen. Tänker att september kan ju vara lite grå, men att det också finns kvar färgspår efter sommaren.
 
Bilden nedan blev morgonens favorit. En liten blåklint på en halmbal. Sommar möter höst i sin enkelhet.
 
Det var en fin och skön morgon, trots solens frånvaro.
 
Redan nu klurar jag lite på kommande månader. En del av mig tänker att jag borde kila ut en regnig oktobermorgon och stå och posa med paraply och så, men solen är ju solen och solig höst är ju himla fint... Jag får nog låta slumpen styra ändå. Fast i november eller december bara måste jag fånga en sån där kall, snöglittrig morgon! Jag tycker mycket om detta soluppgångsprojekt och jag klurar också på vad jag skulle kunna göra för liknande nästa år. :)
 
Maja.

Kommentarer

  • Moa säger:

    Såå fina bilder! :)

    2015-09-13 | 17:27:42

Kommentera inlägget här: