majjaeriksson

Hemliga hexagoner

Kategori: Maja

Sedan några veckor tillbaka har jag virkat lite. Planen är att skapa något med virkade hexagoner - alltså sexkantiga mormorsrutor. Jag tänker inte avslöja vad det är jag ska göra än för jag måste öva först. Jag har nämligen bestämt mig för att detta SKA bli ordentligt gjort. Jag har ju en tendens att bli så pepp på idéer att jag hafsar mig igenom det fort och så står jag där med ett halvdant resultat. Så jag står fortfarande på ruta ett i detta projekt - att lära mig virka en hexagon. Det är inte så lätt. Dels så förstår jag inte virkspråket till hundra procent och dels så är jag ju lite slarvig och så. Men jag övar på. Det SKA gå!
 
För ett tag sedan köpte jag 500 meter garn, så jag har lite att öva på. ;)
 
Vilket behövs då jag mest bara fått till femkantiga skapelser så här långt...
 
Men igår på museet så hände det plötsligt (-- fanfar! --) Jag hade gjort något som iallafall liknar en skaplig sexkanting!
 
Nu ska jag bara försöka göra samma sak igen (och igen och igen), fast ännu lite bättre... :)
 
Maja.

Kommentarer

  • Moa säger:

    Wow vad fint det blir!! :) Heja dig! Vi ses snart kompis!!! :D

    2015-09-14 | 17:15:54

Kommentera inlägget här: