majjaeriksson

Promenaden och bebiskaktusarna

Kategori: Maja

Igår slog jag ihop två saker på min att-göra-lista. Nämligen att promenera och att köpa en bebiskaktus.
 
Under min promenad hittade jag ett fint löv/blad (vad är skillnaden? är det någon skillnad?) och undrade om jag någonsin varit så här glad i hösten.
 
Det är ju för läckert.
 
Jag promenerade alltså till blomaffären för att köpa en bebiskaktus och jag blev himla glad när jag kom fram för kolla vad fina:
 
Efter att ha tagit svåra beslut angående vad jag skulle köpa med mig begav jag mig ut i hösten och hemåt igen.
 
Och detta kom jag hem med - en blomma som heter Höstglöd och två bebiskaktusar.
 
Det kan ju tyckas lite sällsynt att det står "köp en bebiskaktus" på någons att-göra-lista, men det var nämligen så att jag hade fått en liten fin supermario-låda med godis i av Philip, och när godiset var slut kom Philip på att vi kunde sätta en blomma i lådan och jag kom i min tur på att det skulle vare en liten bebiskaktus och plötsligt kändes det som en självklar grej att skriva på en att-göra-lista. Fint blev det också! :)
 
Och hela familjen samlade i fönstret:
Så fint så.
 
Maja.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: