majjaeriksson

På vårt kylskåp

Kategori: Maja

God kväll!
 
Idag jobbade jag på stora bibblan 10-13 och under det passet blev jag tillfrågad om jag kunde jobba i Ljungsbro 15-19, vilket jag kunde så idag blev jobbdagen längre än vad jag hade trott, men det gjorde inte ett dugg. Jag har ett roligt jobb! Mellan passen hade jag ju dock lite tid att slå ihjäl så jag passade på att småshoppa lite. På Lagerhaus köpte jag en kalender med magnet och den sitter nu fint på kylskåpet, tänker att jag varje söndag ska skriva mina jobbtider där så att både jag och Philip kan ha lite koll. :) Dessa små tillfälligheter från dagen gav också mig en lite småknäpp blogginläggsidé - 'På vårt kylskåp' kan vi kalla den.
 
Jag har nog alltid hört till den skara människor som tycker att det är trevligt att ha saker på kylskåpsdörren. Det är en praktiskt bra plats för viktiga papper OCH man kan faktiskt också utnyttja ytan för finheter. Så här ser vårt kylskåp ut just nu:
 
 
- Där finns ett vykort modell stort som jag skickade till Philip när Moa och jag var på Gran Canaria förra våren.
- Där finns ett visitkort till en pub i Linköping.
- Där finns en liten kärlekslapp som jag skrev till Philip i början av juni när jag snart var klar med praktiken och skolan och snart skulle flytta till honom på riktigt.
- Där finns nio stycken små magnetfoton som jag såg någon annons om någon gång någonstans och föll för och klickade på och beställde.
- Där finns ett A4-papper med information om Usa-resan som Philip och hans familj ska åka på om en vecka och fyra dagar.
- Där finns ett fiskevykort som Philip fick av sina föräldrar när han fyllde år - "När du blir gammal och dina ben värker, var glad att du inte är en abborre"
- Där finns den där kalendern med magnet som jag köpte idag.
- Där finns en inbjudan till en maskerad som vi ska på den tjugofjärde oktober.
- Och där finns ett Tack-för-att-ni-firade-vår-dag-med-oss-kort från stora syster Lisa och hennes Matheus.
 
Fint, tycker jag!
 
Imorgon ska jag jobba 13-16 på storbibblan och nu ska jag dricka te.
 
Maja.

Kommentarer

  • mormor säger:

    Kul med mycket jobb och att du trivs så bra!!

    2015-10-06 | 21:32:53

Kommentera inlägget här: