majjaeriksson

Min förmiddag

Kategori: Maja

Min dag började med en ganska lyxig lilllörde-frukost. Ja, jag tog en bit mörk choklad till. ;)
 
Sedan hoppade jag ur pyjamasen, i kläderna och upp på cykeln.
 
Jag cyklade hem till landet där jag skulle hämta lite post (ja, jag ska flytta hemifrån även administrativt någon gång... ;)), en stekpanna och så passade jag på att sno med mig lite svamp också.
 
Japp, det var det ärendet jag hade på landet. Men tji fick jag - plötsligt ser jag pappa åka förbi utanför fönstret i en väldans fart för att lite senare ringa mig och säga att baggarna hade rymt till grannbondens tackor... Vi försökte fånga in dem, men som ni kanske förstår var damerna ännu mer intressanta än vad vi var, trots hinken med havre. Vi fick inse oss besegrade och ge upp för tillfället helt enkelt.
 
Jag cyklade hem till stan igen och lagade pasta och hälften av svampen som jag snodde med mig. Det satt fint!
 
Och här sitter jag nu i nutid, mätt i magen, och fortfarande med en tanke på att vilja bo på landet när jag blir stor, men kanske inte ha några djur som tycker om att rymma. ;)
 
Om någon av er fortfarande är lite nyfiken på att läsa om jobb så får ni hålla er till fredag och söndag då två ganska olika jobbdagar väntar för min del och som jag tänkte försöka dela med mig lite av. Gott och blandat vill jag ha det här på bloggen. Vi får se vad det blir imorgon. :)
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Låter som en spännande och härlig dag minsann! Och den där brickan är ju underbar!

    2015-10-29 | 07:23:18

Kommentera inlägget här: