majjaeriksson

Mer pengar, mindre guldklimpar

Kategori: Maja

Mycket möjligt var det och så blev det - personalassistenten ringde vid åtta imorse och vips så blev det en jobbdag i Ljungsbro. Jag föredrar givetvis att få jobbtider på mail, i förväg, men nu har jag ju en sån här tjänst och får ta det lite som det kommer och vara flexibel och glad för alla timmar och all lön jag får. Det är nog bra för mig att inte alltid veta till punkt och pricka hur morgondagen kommer se ut. Och det har ju sin charm att flänga runt på olika bibliotek. Det bästa av allt är nog att jag bara behöver göra det jag ska när jag är där och att jag inte behöver "ta med mig något hem", det känns väldigt skönt efter alla pluggår då det ju alltid finns diverse uppgifter och texter som flåsar en i nacken och nafsar en i hälsenorna och aldrig lämnar en i fred.
 
Ett litet minus är dock att bloggen blir en lite större utmaning. Jag vill ju ha min blogg som en liten mysplats där jag samlar livets guldklimpar och då är det inte bra med för mycket jobbsnack, det får ju inte bli för torrt. ;) Men å andra sidan har det ju inte blivit mycket jobbsnack under bloggens tidigare 6 år så ni kanske får stå ut lite nu när det här är det nya och "stora" just nu. :) Men jag lovar att fortsätta fylla den här internetplatsen med ojobbiga guldklimpar också, var så säkra!
 
Det var nog allt för ikväll!
 
Maja.

Kommentarer

  • mormor säger:

    Det är en guldklimp att läsa om ditt arbete också tycker mormor

    2015-10-12 | 22:47:03
  • Faster säger:

    Jag håller med mormor din👍😊

    2015-10-14 | 19:16:55

Kommentera inlägget här: