majjaeriksson

Vågor, muffins och bok

Kategori: Maja

I förmiddags tog jag cawen (bilen) på en liten utflykt.
 
Jag gick igenom en tunnel.
 
Och hamnade här. Vid Jerusalemsbadet.
 
Solen sken, men Vättern verkade ganska upprörd.
 
Och bilden nedan blev något av en oväntad favorit.
 
Efter lunch gick jag och handlade lite. Nyttiga saker som frukt till exempel (försöker motverka onyttigt småätande). Och ingredienser till mellanmålsmuffins som jag blev inspirerad av efter att ha läst detta inlägg. Fast jag bytte ut lite saker som grahamsmjöl mot rågmjöl och chiafrön mot linfrön och pumpakärnor mot solroskärnor och så skippade jag kardemumma. Man tager lite vad man haver och köper lite vad man känner för att köpa, ni vet. De blev goda iallafall. Inte lördagsgodis-goda, men mellisgoda och det var ju syftet. Blir perfekt att ha med i väskan när jag åker pendeltåg i lunch-, middags- eller när-det-kan-tänkas-behövas-tid tänker jag.
 
Idag har jag också börjat med en bok som jag lånade igår. Jag har varit nyfiken på boken länge, men den har alltid varit utlånad när jag kollat här hemma i Motala. Men igår när jag jobbade i Johannelund så lämnade en dam in boken och jag tog glatt emot den och lånade den till mig själv. Lite jobbprivilegier ska man ju ha. ;)
 
Det var tisdagsrapporten det. Hej!
 
Maja.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: