majjaeriksson

Två skogar och en katt

Kategori: Maja

Hej på söndagen!
 
Igår lördagsjobbade jag och när jag kom hem till Motala åkte jag direkt hem till landet. Philip skulle på Motalagalan så jag tyckte inte att det var mer än rätt att jag också skulle få en trerätters galamiddag och tänka sig - det fick jag! Och sen sov jag gott i Sonnorpssängen.
 
I förmiddags vid elva gick jag ut i skogen en sväng.
 
Såg en ormbunke som hade gjort landningen mjuk för ett litet höstlöv. Det var fint gjort.
 
*Hej hej*
 
När jag kom till Caputtes grav såg jag något som nästan kändes magiskt - en alldeles jättevit katt. Den satt precis bredvid Caputte som att den vakade över henne. Och när jag hade gått till andra sidan ängen och vände mig om såg jag att den satt kvar. Nästan lite läskigt. Men mest fint.
 
Björkisar.
 
I samband med att jag var i skogen så vaknade Philip och jag ringde upp honom och sa glatt: Jag är i skogen! Varpå han svarade: Jag vill också vara i skogen... Varpå jag tog bilen och brumade hem till stan och stekte ägg och Philip gjorde varm choklad och så åkte vi upp till Karlsby.
 
Söndagsaktiviteterna har varit på topp så här långt alltså! Och snart blir det middag hos Philips far. :)
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Men så fint! Jag tror allt att du fick en liten påhälsning av Caputte där...

    2015-11-09 | 19:44:11

Kommentera inlägget här: