majjaeriksson

Låtsassöndag

Kategori: Maja

Jag vaknar till av att mobilen vibrerar. Jag har satt på vibrationen kvällen innan för jag vet att hon skulle kunna ringa och om hon gör det vill jag svara. Det är hon som ringer och jag svarar. Jag svarar att nej, tyvärr, jag kan inte idag. Jag har åkt iväg och jobbat sju dagar i streck nu och idag ska jag bara vara ledig. Jag ska låtsas att det är söndag.
 
Jag äter varm frukost, för det är kallt nu.
 
Jag skriver en handlarlista som börjar med saker som vi kan fika på ikväll
 
Och så steker jag pannkakor till oss - till mig och han som jobbar hemifrån köket.
 
Efter lunch tar jag på mig byxor över legginsen och jag tar på mig vantar och halsduk och mössa och vinterkängor och sen promenerar jag. Över vatten.
 
Och ut på en grusväg.
 
Efter femtio minuter är jag hemma på landet och möts av Ellen och Per som även dom jobbar hemma idag. Jag hämtar två glöggmuggar, limpistol, lim och bilen och sen kör jag de fyra kilometerna in till stan igen.
 
Och nu sitter jag i en soffa under ett täcke och önskar dig som läser detta en trevlig fortsättning på dagen.
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Men så fint! Bra att ta ledigt sådär då och då, det behövs!

    2015-11-24 | 12:26:15

Kommentera inlägget här: