majjaeriksson

En liten lista

Kategori: Maja

Hej!
 
Den senaste tiden har jag fått syn på en liten lista inne på ett flertal bloggar som jag följer. Nu senast var det på denna fina blogg som jag såg den. Och nu tänkte jag att det var min tur att fylla i mina svar. Jag inser att de flesta av er redan känner till de flesta svaren, men någon kanske får veta något nytt om mig.
 
Hur gammal är du?
24 år.
 
Hur gammal känner du dig?
Jag brukar säga att jag antingen känner mig som en barnunge eller som en pensionär, och det är väl fortfarande ganske sant. Men ibland känner jag mig nog ändå som 24. Nästan.
 
Var bor du?
Jag bor tillsammans med Philip i en etta i Motala. Oftast. Men ibland bor jag hemma på landet hos mamma, pappa, lillasyster, får, hästar, katt och dammråttor.
 
Vad har du gjort idag?
Gått upp så sent som halv tio, lekt barnbokskapare, sett på tv, duschat, ätit lunch, sökt ett jobb och vattnat blommor.
 
Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför?
Hmm, jag antar att det är nästintill förbjudet att svara alla årstider har sin charm? Om jag måste välja... Nej, alla årstider har sin charm.
 
Är du beroende av någonting?
Mobben är jag rädd. Man borde ju ta någon slags paus en dag.
 
Nämn tre saker som man kanske inte vet om dig?
- Jag kan inte flörtblinka med ett öga - jag ser heldum ut när jag försöker och det blir dubbelblink vareviga gång.
- Jag lämnar ofta en slatt när jag dricker något. Jag bara gör det.
- Jag får näsblod ganska ofta och lätt.
 
Vad är du på för humör just nu?
Gott! Jag har haft några bra lediga dagar och är nu pepp på att jobba fredag och lördag.
 
Vilket är ditt favoritgodis?
Man har ju inte bara en... Men två goa bitar är... Marabou helnöt och hallonshots!
 
Vilken är din favoritaffär?
När det gäller kläder så är det helt klart Indiska.
 
Är du en morgon- eller kvällsmänniska?
Morgon! Fast Philip har nog tvingat mig till att bli lite mer kvällsmänniska nu. Jag kämpar mot tunga ögonlock. ;)
 
Har du blivit sydd någon gång?
Japp, för ett år sedan (tror jag?). Bakom örat. Jag blev av med ett äckligt födelsemärke/stor knöl där som jag skämdes över i flera år.
 
Vem gjorde senast något extra speciellt för dig?
Storasyster Lisa smsade om ett jobb hon tyckte jag skulle söka - och då gjorde jag det. Det är ju inget som händer varje dag och det är ju kul när någon tänker på en så.
 
Är du blyg?
Både ja och nej - jag kan vara den tystaste musen i byggnaden, men när jag på rätt plats och med rätt personer är jag raka motsatsen.
 
Vad heter du i andranamn?
Charlotta. Maja Charlotta Eriksson. Jag har fått Charlotta efter min gammelmormor och jag tycker att det är ett fint namn.
 
Vill du gifta dig?
Jag vet inte. Jag kan varken säga bu eller bä känner jag. Jag känner inte wow, jag måste gifta mig!, men visst skulle det kunna vara fint. Kanske något slags ganska litet utomhusbröllop...
 
Har du något smeknamn?
Det är ganska dåligt med det faktiskt. Visst, man har ju blivit kallad saker som Majsan och Majset genom åren, men Maja är ju rätt kort och gött som det är.
 
Maja.

Kommentarer

  • mormor säger:

    Roligt att läsa din lista!! Vissa saker visste jag, men inte allt. Ha det bra!!

    2015-11-05 | 23:11:30

Kommentera inlägget här: