majjaeriksson

Dagen och veckan

Kategori: Maja

Praktikvecka 7 av 10 är här! Och det är en kort sådan vilket jag uppskattar. Idag har varit en sådan där praktikdag som har bestått av lite olika småpyssel.
 
Jag har exempelvis plastat in små böcker.
 
Och så har jag ställt upp böcker i magasinet. Min handledare Monica håller på med lite bokgallringsarbete som handlar om att vissa böcker ska ner från bokhallen till magasinet och vissa ska inte finnas kvar alls. Det kan låta tragiskt, men om man ska kunna köpa in nytt så måste gammalt försvinna för att det ska få plats.
 
Jag har också plockat ner böcker från bokhallen.
 
Och så har jag lagt bokbuss-pyssel i kuvert. Alla elever i klass F-3 i Nyköping ska få sig ett litet ark...
 
...så att de kan fixa sig en egen liten bokbuss! (Ja, jag vek och limmade ihop en till mig själv. Gullig ju!)

Imorgon blir det bland annat ett besök på sjukhusbiblioteket och på onsdag ett besök på Sörmlands museum. Jag uppskattar verkligen blandningen i mitt schema och att min handledare varit så bjussig och lagt in diverse studiebesök! :)
 
På onsdag far jag hem till Östergötland igen och det jag har planerat för helgen är att fota soluppgången på lördagmorgon och någon gång under dagen på lördag ska jag göra ett besök på radiomuseet. På söndag ska jag nämligen jobba min första dag och jag känner att jag vill checka läget en gång till då jag bara varit på plats en enda gång tidigare och ska vara helt solo på söndag.
 
Så ser det ut. Hoppas att allas våra veckor blir till belåtenhet! :)
 
Maja.

Kommentarer

  • mormor säger:

    Bra praktik har du, det märks ju verkligen/Kram

    2015-05-11 | 20:02:15
  • Moa säger:

    Så himla mysig praktik du verkar ha! :) Lycka till på söndag på nya jobbet ;)

    2015-05-12 | 14:32:29
  • Freja säger:

    Vilken fin bokbuss! :)

    2015-05-12 | 20:56:11

Kommentera inlägget här: