majjaeriksson

Att fånga gammelgäddan

Kategori: Maja

Den här lördagen som känns som en söndag har varit en bra dag.
 
Klockan 9.45 - Frukost!
 
Klockan 10.16 - Kolla på solresor. Philip och jag har tänkt köpa oss en sista-minuten-resa och dra iväg en vecka i juli. Vi ska alltså inte boka något än, men det skadar ju inte att kika på diverse hotell- pool- och strandbilder i så här god tid. ;)
 
Klockan 11.24 - Packa för utflykt för att sedan dra iväg till... Karlsby!
 
Klockan12.26 - På tredje kastet fick jag napp och drog upp en fin gädda. Jag blev så glad och stolt och lite rädd också.
 
 
Klockan 13.03 - Lunchpaus. Vi njöt av medtagna tacorullar!
 
Klockan 13.26 - Nu var det Philips tur! (Men det blev 2-1 till mig, så att ni vet)
 
Klockan 14.35 - Fikadags. Jordgubbscupcakes!
 
Och en stund efter fikat åkte vi hemåt. Efter det har vi bland annat duschat av oss lite gäddslem, ätit lite chips, varit en sväng hemma i Sonnorp och nu ska jag diska. Sen ska det tillagas potatisgratäng och kyckling och senare ikväll tänkte jag utnyttja födelsedagskupongen nedan. Det är väl inte mer än rätt om det, som ryktet säger, vankas skräckfilm ikväll igen. ;)
 

Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Vilken toppendag du verkar ha! O grattis till storfångsten!

    2015-05-02 | 19:07:38
  • Moa säger:

    Vilken mysig dag och vilken storfiskare jag har till kompis :D <3 Grattis till firrarna!

    2015-05-03 | 19:03:33
  • mormor säger:

    Blev det pepparrotsgädda eller möjligen gäddpaté?

    2015-05-05 | 19:00:30
  • Faster säger:

    Underbar dag .... Tack för att du delar med dig 👍

    2015-05-07 | 15:12:56

Kommentera inlägget här: