majjaeriksson

9 helgglimtar

Kategori: Maja

Jag vet att helgen inte är slut än, men jag fick lite bloggfeeling så här kommer ett litet lass med helgglimtar.
 
Fredagsfrukosten. Jag vet att det inte var helg i fredags, men helgkänslan fanns där och frukosten min var lite helgig.
 
Jag slutade redan tolv och halv två var jag i Norrköping och i väntan på tågbyte blev det glass. Magnum Pink såklart.
 
Vid tre var jag framme i Motala och gick hem till Philip. Som jag trodde att jag skulle få vänta en timme på, men han slutade visst tre på fredagar och jag blev såå glad när han stack in sitt gulliga face i lägenheten.
 
Efter fem i fredags var vi en sväng i hamnen med Martin för lite After ledig dag/praktik. Det blev öl för grabbarna och cola för mig och lite tilltugg till. Trevligt.
 
Igår kickade jag och Philip lite boll. Det var kul! Lite takter sitter ändå i från den lilla fotbollskarriären jag har i bagaget. Men bara lite.
 
Vid fem igår hämtade Philp och jag Jimmy, som är Philips kompis och min museivärdskollega. Vi åkte till Ica Maxi och köpte revbensspjäll, kyckling, potatissallad och plastbestick och sen åkte vi till Varamon och åt upp det (fast besticken åt vi inte upp).
 
Det var mysigt och somrigt. Men vi åkte hem i rättan tid för sen kom blåsten och med den regnet.
 
Igårkväll vid nio gick jag och Philip på kvällspromenad. Tätt ihop under ett paraply. Vi gick förbi treöresfestivalen, men stannade inte utan fortsatte till Borensult och sen tillbaka förbi treöresbron igen, utan att stanna den gången heller. En mysig promenad!
 
Idag har vi (eller mest jag faktiskt) börjat dagen med att baka snabbfrallor. Gött!
 
En himlans fin helg har det varit. Och än är den inte slut. Det vankas rabarberpaj-premiär i Sonnorp om några timmar till exempel.
 
Maja.

Kommentarer

  • Moa säger:

    Åh wow vilken fantastisk helg! Det ser helt underbart ut alltihop :)

    2015-05-10 | 19:06:32
  • Freja säger:

    Vilken finfin helg! Härligt!

    2015-05-10 | 22:07:14

Kommentera inlägget här: