majjaeriksson

Stora lamminlägget!

Kategori: Maja

Ja, i tisdags kom ju som skrivet årets sista lamm så nu tycker jag att det är dags att presentera de små liven. Vi har som vanligt skrivit namn och datum på tavlan i stallet, så här ser det ut:
 
 
Här nedan ser ni Pippi som försöker ligga och ta igen sig och på henner står hennes lilla Pi. Bredvid står Grållans Gulliver. Båda är svarta som ni ser, men man ser att Gulliver är gråare inne vid huden, så han kommer nog bli ganska mycket ljusare. Jag har alltid tyckt att de svarta lammen är lite extra söta. Kanske för att de inte är lika vanliga eller för att de bara ser renare ut. ;)
 
Här har vi Gry och Greger. Eller Greger och Gry, vem som är vem här på bilden vet jag faktiskt inte. Men jag tackar ödmjukast för att de ställde upp sig så snyggt. :)
 
Och i tisdags föddes alltså Solros och Sickan.
 
Sex små lamm blev det alltså i år och det känns jättemysigt. Eftersom jag mestadels bor hos Philip inne i city nuförtiden så kommer jag ju inte hänga hos lammisarna varje dag som jag mer eller mindre gjort tidigare år. Men att de finns där i ladan är ju ännu ett stort skäl att åka hem lite. Och jag ser fram emot att se dom skutta omkring utomhus och upptäcka den världen så småningom. :)
 
Maja.

Kommentarer

  • Sandra Lundin säger:

    Nä men kära nån <33

    2015-03-19 | 09:41:37
    Bloggadress: http://atilio.blogg.se/
  • Faster säger:

    Åhhhh nu fick jag ju längtan till lammisarna....

    2015-03-19 | 15:04:07
  • mormor säger:

    Härligt!

    Vilka fina namn de små liven fått!

    Kram

    2015-03-19 | 15:41:35
  • Moa säger:

    Åh vilka supergulliga små lamm! :) <3

    2015-03-19 | 17:53:25

Kommentera inlägget här: