majjaeriksson

God mat och massa kändisar

Kategori: Maja

Hej på måndagen! Idag är det föreläsning mellan ett och tre som gäller, så jag ska ta tåget vid elva tänkte jag. I eftermiddag sen blir det nog en tur hem till Sonnorp för igår fick jag sms om att det kommit ännu ett lamm till världen. Men nu var det gårdagen jag tänkte skriva lite om.
 
Vid tio blev det söndagsfrukost. Min gröna kopp med näckros-tesil har fått flytta till Philip nu. Fin va!? Jag har för mig att jag fick båda två från min vän Anneli för några år sedan och jag tycker mycket om dem.
 
Vid ett blev vi "hämtade" av Philips föräldrar, brorsa och två vänner till dem och vi alla promenerade iväg på vårig asfalt och längs kanalen. Jag hade vårskor för första gången och uppknäppt vinterjacka utan halsduk. Veckans uppdrag är för övrigt att köpa en vårjacka.
 
Vi promenerade till restaurang Balkan där det åts himla god mat. Jag valde Lax på planka och njöt verkligen. Och blev dessutom bjuden på käket, så lyxigt!
 
Efter maten var det dags att gå den lilla biten ner till Folkets hus där vi skulle se Jörgen Mörnbäck och hans show "Med full rösträtt". Mörnbäck är imitatör och pianist och det var också det showen gick ut på. Han gjorde mängder av kändisar och var riktigt duktig. Några personliga favoriter för min del var Erik Hamrén, Tomas Pettersson, Lasse Brandeby och Roy från Macken. Jörgen sjöng också väldigt bra, var en jävel på piano och dessutom liksom en härlig prick. Kul! Jag lånar bilden nedan från Motala Tidning.

Lyxig söndag för mig alltså. Tack Philipfamiljen! :)
 
Maja.

Kommentarer

  • Malin / Inte vego, men säger:

    Vilken härlig söndag! Att våren kom i helgen har ju bara gjort saker och ting bättre.

    2015-03-09 | 13:47:12
    Bloggadress: http://intevegomen.blogg.se

Kommentera inlägget här: