majjaeriksson

Fira hela veckan!

Kategori: Maja

I tisdags var det glassens dag! Det firade jag och Philip med att köpa varsin glass som vi sedan njöt av under en Råssnäspromenad. Har ni inte provat den nya Magnumglassen Magnum Pink så bör ni göra det genast. Jag har ätit den tre gånger nu och det kan bli så att jag väljer den varje dag hela sommaren.
 
Igår var det Våffeldagen och även det skulle givetvis firas. Philips snälla pappa som visste att Philip inte ägde något våffeljärn bjöd in oss på våfflor och det var så smarrigt så smarrigt. Och vad mätta vi blev! Kolla vilken exemelvåffla:
 
Och sist, men inte minst - även idag har jag något att fira! Vi tar det från början. För ett tag sedan gästföreläste Helena, som är museiintendent i Motala, för min klass. Hon pratade lite om hennes arbete och kulturen i Motala och så och några dagar efter föreläsningen mailade jag henne för att jag dels blev inspirerad av hennes arbete och dels för att jag sökte tips och råd på hur jag kunde leta mig ut i något slags kulturigt arbetsliv och så. Och då svarade hon mycket trevligt och sa att om jag var intresserad av att jobba lite på radiomuseet i sommar så skulle jag kontakta henne. Och det var jag! Och nu i eftermiddags träffade jag Helena och kulturchefen och jag fick veta lite om vad som skulle gälla och så och ja, jag blev med jobb helt enkelt! Jobbet kommer inte innebära lika många timmar eller lika mycket lön som platenjobbet jag haft innan, men å andra sidan kommer jag ha lite mer sommarlov och framför allt är det en ny bra erfarenhet och något kulturigt på cv:t! Så ja, nu sitter jag här och är stolt över mig själv för att jag var på föreläsningen, mailade, inte gjorde bort mig idag på mötet och nu har en bra sommar att se fram emot! Värt att fira!
 
Maja.

Kommentarer

  • Daisy säger:

    Åh vill så gärna smaka den glassen, har ju inte gjort det än!

    2015-03-26 | 18:31:34
    Bloggadress: http://vinylbrus.blogspot.com/
  • mormor säger:

    Grattis till jobbet! Kram

    2015-03-26 | 23:17:12
  • Freja säger:

    Smarriga glassar o våfflor och GRATTIS TILL JOBBET! :)

    2015-03-27 | 06:01:22
  • Matilda säger:

    Grattis till jobbet!! Gud vad kul!

    2015-03-27 | 09:28:57
  • Moa säger:

    Så himla kul, grattis till jobbet! :) Jag tror det kommer bli toppenkul!

    2015-03-27 | 13:51:19
  • Maja säger:

    Men åh vad kul! Grattis!!

    2015-03-29 | 18:02:26
    Bloggadress: http://yttersttrivsamt.blogg.se
  • faster säger:

    älskar magnum pink!!!kommer bli en stor favotit i sommar på gott o ont:)

    2015-04-01 | 15:05:43

Kommentera inlägget här: