majjaeriksson

Bästa vårtecknet

Kategori: Maja

 
Igår kom årets första Sonnorps lamm till världen. Det var Pippi som fick en liten svart flicka. Lammisarna är verkligen vårens bästa tecken, tycker jag. Vi har ju haft lite olika namnsystem genom åren och det börjar bli svårare och svårare att döpa lammen. Men jag har alltid tyckt att det enklaste är om lammens namn börjar på samma namn som mammans så jag bestämde att det fick bli så i år igen. Eftersom min lillasyster är bortrest passade jag på att döpa lammet. Jag döpte henne till Pi. Det bara kom till mig och jag tyckte att det var fint, hoppas bara inte att hon gör någon karriär utomlands för då kanske inte namnet låter lika smickrande. ;)
Nu väntar vi på resten av lammisarna. Det är tre till får som är tjocka. :)
 
Maja.

Kommentarer

  • Alicia säger:

    Alltså jag DÖR vad fluffigt detta är! Har tyvärr inte många lammungar i mina kvarter men njuter av varje fågelkvitter såhär års :)

    2015-03-07 | 14:44:05
    Bloggadress: http://aliciasivert.blogspot.se/
  • Faster säger:

    Åh va mysigt med lamm igen💕

    2015-03-07 | 18:08:31

Kommentera inlägget här: