majjaeriksson

Öppna fönster och bara fötter

Kategori: Maja

Jag hade tänkt gå upp i soluppgången i morse. Men när jag vaknade till vid två och upptäckte att det regnade utanför det öppna fönstret stängde jag av väckarklockan som skulle ringa tre och trettio och tänkte att soluppgångsfotograferingen för juni får bli någon annan dag. När jag vaknade några timmar senare hade det slutat regna och det såg ut så här utanför mitt fönster:
 
Jag fixade frukost på sängen åt mig själv och åt Philip, som inte mår helt tipp topp idag.
 
Sen lämnade jag sjuklingen i sängen, med ett glas vatten och en alvedon, för en promenad i skogen. Med bara ben och morgonfrilla. Jag är ett stort fan av solsken-efter-regn.
 
Och som ni kan ana nedan blev jag tvungen att tvätta fötterna efter promenaden.
 
När jag hade kommit upp till mitt rum igen ropade mamma utanför Kom och kolla, vilken fin skalbagge! Jag log för det känns liksom lite typiskt Sonnorp så där att tjoha och glädjas åt naturen. Både Philip och jag kilade ut och fick se den största skalbaggen iallafall jag någonsin har sett. Noshornsbagge trodde mamma att den hette och efter ett besök på Google kunde vi konstatera att hon hade rätt. Häftig! Men tyvärr inte så ovanlig...
 
Till lunch blev det hamburgare med lite improviserat bröd och diverse pålägg. Supergott!
 
Bus tog disken.
 
Och sen rullade Philip och jag in mot civilisationen med packning i cykelkorgar, på ryggar och pakethållare, för cyklisten som har lånat lägenheten över helgen hade åkt mot sitt.
 
Nu har vi varit hemma i stan ett tag och vi har bakat! Kärleksmums!
 
Ja, nu känner jag att jag har fyllt på ordentligt med finheter under helgen och att jag är redo för fyra jobbdagar på museet.
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Åh vilken fin dag! Jag blev glad! :)

    2015-06-14 | 21:11:20

Kommentera inlägget här: