majjaeriksson

Midsommarafton 2015

Kategori: Maja

Hej och hopp och glad midsommar i efterskott! Hoppas att ni hade en fin dag igår. Det hade jag. Så fin att jag tänkte dela med mig av en bildbomb på temat.
 
Dagen började som sig bör med frukost. En lite lyxigare variant än vanligt.
 
Vid två gav vi oss ut i regnet. Fint midsommarväder ni.
 
Vi skulle till Övralid. Det är tradition för Philipfamiljen att ta en promenad där och äta jordgubbstårta. En tradition jag inte har några som helst problem att bli en del av.
 
Vädret växlade lite, men som tur var hade vi paraplyer med oss.

Och stövlar. Fast benen mina fick vara bara. Är det midsommar så är det liksom.
 
När vi promenerade en sväng hade vi faktiskt tur med vädret och kunde fälla ner våra paraplyn, men man fick passa sig för alla sniglar som vaknat till liv. Eller de fick passa sig för oss kanske.
 
Och lagom till fikat sprack det faktiskt upp och solen värmde på riktigt skönt ett tag. Det blev hallonsoda och klassisk jordgubbstårta. Och jag och Philip fick en liten duk över våra knän, för vi fick inte plats vid bänkbordet.
 
Några timmar senare var det dags för nästa midsommarfirande. Nämligen på Bergsätter hemma hos Emma och Pontus tillsammans med Tom och Petra. På bilden nedan skymtar ni mig, sen ser ni Emma, Petra, Tom och Pontus som går den långa krocketbanan, vilket behövdes just för att den var så väldigt lång.
 
Men regnet kom och vi pausade för mat. Det blev grillat och färskpotatis och sånt gött!
 
Vädret växlade lite hela kvällen, men vi lät inte det vinna över oss utan spelade klart vår krocketmatch. Philip och jag kom sist...
 
Tårta åt vi också. Emma hade bakat och det smakade såå bra, trots att magen var ganska så mätt.
 
Vi hade femkamp med Krocket, Yatzy, Bezzerwizzer, Boll på tavla och Boll i hink, men efter alla grenar hade alla lag 10 poäng var, så vi spelade ett spel som hette Quizmysteriet för att kunna utse en vinnare. Då vann värdparet medan Philip och jag knep andraplatsen. Varje par hade köpt, och slagit in, ett pris för 50 kronor och Emma och Pontus som vann fick välja pris. De fick en dvdfilm och maränger, som Petra och Tom hade fixat och jag och Philip vann toblerone och ett doftljus som Emma och Pontus hade köpt.
 
Tom och Petra hade "turen" att vinna priset Philip hade fixat. Japp. Jag kan inte ta åt mig någon ära, eller motsatsen. Så knäppt bara. Jag är fylld av blandade känslor.
 
Vi stannade efter kampen var avgjord och spelade mer spel och hade mer trevligt och först när klockan var 3, och det började ljusna, åkte jag och Philip hem.
 
Finfin midsommarfton! Tack alla inblandade. :)
 
Maja.

Kommentarer

  • Faster säger:

    Åh va härlig midsommar !!!

    2015-06-20 | 17:27:57
  • mormor säger:

    Så fint ni hade det trots regn och rusk!

    2015-06-21 | 10:21:42
  • Freja säger:

    Vilken häääärlig midsommar!

    2015-06-21 | 21:35:54

Kommentera inlägget här: