majjaeriksson

En bok och femtioåtta sommarpratare

Kategori: Maja

 
Nu har jag läst ut en bok. Den heter Projekt Rosie och är skriven av Graeme Simsion. Boken handlar om Don som ska gifta sig, fast han vet inte med vem än. Han skapar ett frågeformulär som han kallar Projekt Fru för att hitta den han ska leva med. Don är 39 år och lite speciell. (Fast vem är inte det?). Han uppskattar inte bara åldern på varje person han träffar, utan också BMI. Don har lite svårt med sociala situationer, men han kämpar på.
 
Här är han på middag:
 
Och så lite dans:

Självinsikt:
 
Boken hade absolut någonting. Den var rolig och tänkvärd, MEN den var lite lång. För att få ut det bästa av den tror jag nog att det vore bättre om den var novellkort, eller iallafall kortare än vad den är. Nja, smårolig, absolut, men för mig var det en sån där bok som är ganska skön att bli klar med.
 
---
 
Okej, över till nästa punkt.
 
Sedan igår är sommarpratarna igång för i år. Tjoho! Det tycker jag om. Mitt mål med sommaren är att lyssna på många sommarprat. Min erfarenhet är positiv, och att lyssna på personer som man man inte vet någonting om innan, rekommenderar jag starkt. Här är sommarens tablå:
 
 
Jag tror nog att jag ska lyssna på vad Lena Olin hade att säga igår när jag cyklar hem till Sonnorp idag. :)
 
Maja.

Kommentarer

  • mormor säger:

    Jag säger också aha för jag gillar sommarpratarna, ska lyssna på så många som möjligt!
    Kram

    2015-06-21 | 10:24:53

Kommentera inlägget här: