majjaeriksson

Allt det där jag sa till dig var sant

Kategori: Maja

 
Igår läste jag ut årets tionde bok. (Om man räknar de fyra novellixnovellerna som en bok, vilket jag gör, för här bestämmer jag) Boken heter Allt det där jag sa till dig var sant av Amanda Svensson och handlar om en ung tjej som blir kallad många namn, fast vi får aldrig veta hennes riktiga. Hon läser en skrivarkurs på en folkhögskola och boken handlar främst om hennes underliga och intensiva relation till två andra personer på skolan. Jag tycker att boken gick från att vara fin, till att bli obehaglig för att sedan utvecklas till en riktigt hemsk historia. Den är först vacker och otydlig och spännande på något vis, men sen plötsligt blir allt supertydligt och otäckt. Jag vet inte om det var själva handlingen eller språket som fick mig att läsa sida efter sida efter sida i ett streck, men jag fastnade iallfall och lurades som in i den hemska berättelse som det utvecklades till.
 
 
 
 
Maja.

Kommentarer

  • Freja säger:

    Bra med boktips! Fast den låter lite läbbig... :)

    2015-06-02 | 21:49:23
  • Embla säger:

    åh, tycker om hennes böcker så mycket.

    2015-06-03 | 19:50:57
    Bloggadress: http://sotvatten.blogg.se

Kommentera inlägget här: