majjaeriksson

11 juni - så här långt

Kategori: Maja

Dagens frukost bestod av ett kokt ägg, juice, honingsmelon och yoghurt med müsli. Jag blev mätt.
 
Mitt i frukosten hörde jag glada barnröster. Jag kikade ut och fick se en hel massa skolavslutningsbarn påväg till kyrkan. Somrigt värre.
 
Sedan fixade jag med diverse fix och efter tolv kom yrvädret till lillasyster förbi och vi cyklade tillsammans vidare för att möta mormor. Ellen hade bara armar och jag hade jacka, men jag fick erkänna mitt misstag och ta av mig jackan jag med.
 
Vi skulle äta lunch med mormor. Vi hamnade tillslut i hamnen där det blev schnitzel. Gott!
 
Och till denna utsikt.
 
Sen knallade vi tillbaka till mormor. Inne på toan sitter detta underbara foto. Jag är längst till vänster, sen storasyster Lisa, lillasyster Ellen och framför oss sitter kusin Aston.
 
Vi satte oss på balkongen där vi blev bjudna på glass. Vilken lyxig dag!
 
Sen hjälpte vi mormor med lite dataproblem. Känner mig alltid lika proffsig när jag faktiskt lyckas lösa det hon behöver hjälp med.
 
Strax före fyra sa vi Hej då lillasyster och jag och innan vi skiljdes åt kilade vi in i en butik där jag provade en lå(åå)ngklänning som mamma hade visat mig på nätet (och som mamma kanske måste sy upp nån centimeter?). Jag slog till och nu har även jag bröllopsstassen fixad. Skönt!
 
Tack mormor och Ellen! :)
 
Ja, det var torsdagen den 11 juni så här långt. Resten av dagen kommer bestå av en hel del städning och dylikt för i helgen ska det nämligen bo en cyklist här i läggan. Jajemen, jag och Philip ska passa på att andas lantluft vi, vilket inte känns fel alls. :)
 
Maja.

Kommentarer

  • hmle säger:

    vilken underbar tandborstbild!

    2015-06-11 | 22:07:04
    Bloggadress: http://respirato.blogg.se
  • Sandra Lundin säger:

    Alltså cykelbilden <3

    2015-06-12 | 07:55:09
    Bloggadress: http://atilio.blogg.se/
  • Sandra Lundin säger:

    Alltså cykelbilden <3

    2015-06-12 | 07:55:09
    Bloggadress: http://atilio.blogg.se/
  • Freja säger:

    Hihi! Villet helmysigt borsta-tänderna-kort! Och vilken härlig dag!

    2015-06-12 | 17:24:02

Kommentera inlägget här: