majjaeriksson

Hemma på landet

Kategori: Maja

Idag har jag spenderat seneftermiddagen hemma i Sonnorp. Eller borta? Nej, hemma är det faktiskt. Även fast jag numera så gott om alltid bor hemma hos Philip så är Sonnorp i allra högsta grad hemma. Jag trivs på landet och vill nog bo på landet i framtiden också. Det finns så mycket fint man kan göra på landet.
 
Äta mjölk med jordgubbar och blåbär i till exempel.
 
Läsa en god bok i en hängmatta.
 
Promenera på grusvägar längs veteåkrar och klöverängar.
 
Se svalungar sitta i ett ladugårdsfönster.
 
Plocka smultron.
 
Hälsa på får på en blåklockeäng.
 
Fascineras av vårtbitare.
 
Och komma hem till det här fina huset.
 
Och allt det har jag gjort idag. Jag blir även kvar här över natten och imorgon ringer klockan vid 4 för soluppgångsfotografering och sen väntar fredagsjobb. Nu ska jag nog läsa ut min bok! :)
 
Maja.

Kommentarer

  • Moa säger:

    Såå härligt! Livet på landet när det är som bäst! :)

    2015-07-24 | 13:52:30

Kommentera inlägget här: