majjaeriksson

Snöhala sockerbitar

Kategori: Maja

 
Jag var ute i "soluppgången". Det var bara solen och jag som var ute, men vi såg inte varandra.
Jag hade pyjamas under den stora jackan och de gamla fotbollsbrallorna. På långt håll såg jag fyra rådjur. Det är synd att de blir så rädda när man kommer närmare. Jag såg två harar också. Ännu räddare.
 
Jag gick över åkern ner till sockerbitarna. Ställde ner kameraväskan i snön och balanserade vingligt kameran ovanpå. Jag har ju ett stativ, men orkar sällan bära med det. Tog fjärrkontrollen i min hand och tog mig smidigt (eller inte) upp på sockerbitarna. Sockerbitarna var täckta av ett lager med snö och under var det riktigt halt. Men jag höll mig på benen.
 
Sen ändrade jag vinkeln på kameran och tog mig upp högst upp. Här darrade mina ben över det hala underlaget. Så höjdrädd är jag. Så rädd för att tappa fotfästet är jag.
 
Lyckades dock ställa mig upp och få kameran att knäppa av några bilder.
 
Men ganska fort var jag nere på säker mark igen och promenerade upp mot huset. 
 
Maja.

Kommentarer

  • Moa säger:

    Såå mysigt och vilka fina bilder det blev :)

    2015-02-01 | 13:09:36

Kommentera inlägget här: