majjaeriksson

Sådärja!

Kategori: Maja

Uppsatsseminariet - check! Jag överlevde, naturligtvis, var inte alls nervös när min uppsats blev synad i sömmarna och fick många bra tips och synpunkter och tankar. :) När jag skulle opponera kändes det dock sämre. Jag var väl förberedd och sa det jag tänkte säga och gjorde det jag skulle, MEN jag är så jäkla trött på att bli röd i ansiktet när jag talar inför folk. Det krävs bara en miniputti grej för att jag ska börja rodna och sen är det kör't. Det får mig att känna mig sämre än vad jag är och jag skulle kunna göra bättre ifrån mig, och tala bättre för mig, om ansiktet inte blossade upp. Har brottats med det här problemet hela livet, och framför allt i skolan, och är så. jäkla. trött. på't. Om någon har några tips eller tankar som kan få mig att känna mig positivare kring detta så är ni välkomna att kommentera...

Jag lovar förresten att meddela när min uppsats ligger ute på nätet, så att ni som har uttryckt en önskan om att läsa den, kan läsa den. :)

Maja.

Kommentarer

  • Mormor säger:

    Det är svårt att ge råd... Men kan bara konstatera att du är jätteduktig!
    Väntar med spänning på uppsatsen!
    Kram

    2015-01-11 | 00:37:02
  • Tilda säger:

    Jag är precis likadan, även fast jag egentligen inte "skäms" för vad jag sagt eller så, så kan det bara dyka upp. Super irriterande!!

    2015-01-11 | 17:47:23

Kommentera inlägget här: