majjaeriksson

Promenaden och frallorna

Kategori: Maja

Jag skulle nog säga att jag är bra på att ha hemmadag 50% av hemmadagarna och dålig 50. Denna hemmadag har iallafall börjat bra. Jag vaknade hos Philip. Gick upp 5 minuter innan det var dags att gå. Tog en macka i farten och knölade på mig dubbla strumpbyxor. När han cyklade mot skolan promenerade jag mot Sonnorp. Man får säga vad man vill om snön (och tro mig, de två gångerna jag halkade idag var inte jag heller så munter) men det är ju såå himlans fint. Vitt. Och tyst. Och vitt.
 
 
 
 
Efter ganska exakt fyra kilometer var jag hemma i Sonnorp. Under promenaden hade jag kommit på att jag ville baka frukostfrallor. Så det första jag gjorde när jag kom in var att googla snabba frallor, gå in på första träffen och kolla om alla ingredienser fanns hemma. Det gjorde det! (den lyckan). Så jag satte igång. Det var verkligen snabbfrallor, de skulle bara jäsa i 15 minuter och gräddas i 7.
 
 
 
När de små frallorna var klara dukade jag fram med smör och ost och jordgubbsmarmelad och banan och clementin och tomater och mjölk och oboy och så väckte jag lillasyster som också har hemmadag och så frullade vi tillsammans. Fint. Och gott. Och fint.
 
 
En bättre start på dagen får man leta länga efter.
 
Maja.

Kommentarer

  • Daisy säger:

    Ja verkligen! Så mysigt

    2015-01-22 | 20:43:02
    Bloggadress: http://vinylbrus.blogspot.com/
  • Moa säger:

    Åh så underbart med nybakade frukostfrallor! :D Vill du dela med dig av receptet kanske? Känns som en riktigt fin helgplan :D

    2015-01-22 | 20:53:02
  • Faster säger:

    Mysigt med vinter vitt o nybakade frallor👍

    2015-01-22 | 21:54:16

Kommentera inlägget här: