majjaeriksson

Min boendesituation

Kategori: Maja

Packat för att åka hem/bort. 
 
Hej, hemma från Sonnorp! *vinkar*
 
Japp, jag befinner mig hemma på landet lite för Philip har omajiga planer för fredag-lördag. Haha, det låter rätt hemskt. Att jag är hemma i Sonnorp bara på grund av att jag inte kan vara hos Philip. Det är ju minst lika mycket tack vare tänker jag.
 
På senaste tiden har det blivit så att det är hemma hos Philip jag bor mest. Det har ju alltid varit mest naturligt att vi är där då han bor själv och ja, det är ju mysigast att bara sköta sig själva liksom. Med tiden har vi fortsatt trivts bra i varandras sällskap och det känns bara onödigt att jag ska åka hem "bara för att", när det är Philip jag vill vara med. Men, jag har ju liksom inte helt flyttat in, det är ju hans hem och om han ska vara borta en hel dag, eller iallafall över en natt, skulle jag ju aldrig sitta där själv. Så mycket mitt hem är det liksom inte. 
 
Allt som oftast känner jag mig bara så himla lyckligt lottad över att jag har som två hem där jag på båda ställena älskar mina sambos, men det är klart att det finns en längtan efter något eget. Eller något tillsammans. Men något som är mitt från början. Lika mycket mitt. Att göra i ordning i ett eget hem. Och ja, allt som kommer med det. Dit längtar jag. Fast så länge har jag det ju lååångt ifrån dåligt.
 
 
 
 
Bilder från mina två fina hem.
 
Planen för min Sonnorpsvistelse är att hänga med lillasyster och hennes Per ikväll. Vi ska lyxa till det och laga trerätters. Och imorgonbitti tror jag att jag ska gå ut med kameran. Kommer nog rapporter från båda aktiviteterna. :)
 
Trevlig helg!
 
Maja.

Kommentarer

  • ISA säger:

    Men vad spännande att vara sambo :D ih! mys.

    2015-01-31 | 01:00:30
    Bloggadress: http://isabyl.devote.se
  • Moa säger:

    Såå mysiga tankar och så fina bilder! :) Lyxigt att ha två hem att välja mellan måste jag säga, och två så fina hem med, det är du värd! :D

    2015-02-01 | 13:13:39

Kommentera inlägget här: