majjaeriksson

Bokpoesi

Kategori: Maja

Okej, jag bara måste tipsa om ett instagramkonto. Ni som inte har instagram kan väl se detta inlägg som en uppmaning att skaffa instagram, och om ni inte vill det så är det ju eran förlust. ;) Iallafall, jag har följt ett konto med namnet bokpoesi ett tag nu och jag är helförtjust. Bildflödet består av boksidor där det mesta av texten är överstruken med en svart penna, kvar blir ett fåtal ord som tillsammans bildar något nytt. Och det är bara så himla vackert och genialt. Jag önskar att jag hade kommit på det. Nedan ser ni några av mina favoriter. Lägg märke till att varje liten kvadrat är en egen liten bild/dikt, det är inte ett bokuppslag liksom.
 
 
Så fint, visst!?
 
Maja.

Kommentarer

  • Faster säger:

    Häftigt!!!

    2015-01-21 | 18:02:01
  • Sandra Lundin säger:

    Verkligen fint! Har aldrig testat att stryka över sådär men blir onekligen sugen på det nu.

    2015-01-22 | 08:41:39
    Bloggadress: http://atilio.blogg.se/
  • Moa säger:

    Åh vad fint! :)

    2015-01-22 | 10:46:42

Kommentera inlägget här: