majjaeriksson

Allt och lite till

Kategori: Maja

Sådär! Nu är sista terminen på kulturvetarprogrammet igång. Jag har just varit på upprop och kort introduktion till kursen Kulturens villkor som jag ska läsa nu under tio veckor. Kursen är uppdelad i två delar, den första handlar om kulturpolitik i Tyskland, Frankrike och Storbritannien och den andra handlar om kulturpolitk i Sverige. Hoppas att det blir en intressant, rolig och bra kurs! Om tio veckor "flyttar" jag till Nyköping för att praktisera på biblioteket där i tio veckor. Men det kan vi ju återkomma till när det närmar sig och när jag väl är där. Jag tror att det kommer bli en himlans bra termin iallafall! :)
 
Vad hände igår då? Jo, jag vaknade hemma i Sonnorp och när klockan var ungefär ett promenerade jag hem till Philip. Vi åt lunch på Burger King, var på hockey och hjälpte Martin och Lovisa att äta upp semlor. En onyttig dag för magen kanske, men en fin dag för hjärtat. Avslutar med två bilder från igår för att detta inte ska bli alldeles för textigt.
 

Maja.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: