majjaeriksson

"Jag ska leta efter svanar"

Kategori: Maja

Jag kände mig som en blandning mellan världens barnsligaste barn och världens bästa naturfotograf när jag sa Jag ska leta efter svanar. Jag trotsade minusgraderna, snålblåsten och snöyran och knatade ut.
 
Passerade Våran inristning. Man kan inte gå förbi utan att kolla till den. Fortfarande ganska färsk.

Och jag passerade platsen där Vi träffades första gången. För ett år och en dag sedan.
 
I kanalen fanns inga änder eller svanar. Bara is och snö.
 
Men sen kom jag till Strömmen och jag såg dem där långt borta. Ser ni? Tre svanar på andra sidan.
 
De var ju dock på fel sida och för långt bort och längre bort simmade de. Under bron. Och jag nästan sprang efter. Fast över bron då. Och jag kom ifatt dem.
 
Fina.
 
Nu ska jag plugga lite innan det blir salladslunch.
 
Maja.

Kommentarer

  • Moa säger:

    Vilken mysig promenad och så fina svanar :)

    2015-02-03 | 15:00:59

Kommentera inlägget här: