majjaeriksson

Hej solen!

Kategori: Maja

Som så många gånger förut googlade jag igår på "soluppgång motala". 7.13 stod det. Jag ställde klockan på 6.40. Men vaknade 5 och låg vaken. Även fast jag inte lyckades somna om så var det lite motigt att gå upp. Det var skönt under duntäcket och det där mobilspelet går ju inte att släppa. Men jag kom upp. Och ut. Och jag skyndade mig ner till sockerbitarna.
 
Placerade kameran på kameraväskan. Greppade fjärrkontrollen. Och väntade på solen.
 
Hej solen! Soliga dagar är fint, men aldrig är det så magiskt mitt på dagen som det är så där tidigt på morgonen när solen tittar över kanten.
 
Jag höll till där ner. Flyttade kameran. Hoppade upp och ner på sockerbitarna. Och sen promenerade jag över den snöleriga åkern.
 
Upp mot hemmet.
 
I ryggen hade jag solen.
 
Men jag längtade in. Slängde av mig blöta blöta mysbyxor och strumpsockar.
 
Och åt god frukost framför tvn.
 
Fin söndagsmorgon hos mig alltså.
 
Maja.

Kommentarer

  • Faster säger:

    Åhhh va härliga morgonbilder 👍

    2015-02-22 | 16:17:03
  • Moa säger:

    Åh vilken underbar start på dagen! <3 såå mysigt och vilka fina bilder det blev. :)

    2015-02-22 | 20:22:00
  • Freja säger:

    Men åh! Vilke toppenfin söndagsstart!

    2015-02-22 | 21:32:28
  • mormor säger:

    Vilken härlig energi du har på morgonen-riktigt avundsjuk.
    Fina bilder!

    2015-02-23 | 13:59:24

Kommentera inlägget här: