majjaeriksson

Förra veckans långpromenad

Kategori: Maja

I torsdags var jag ute på långpromenad. Jag var ute i en och en halv timme och gick nästan 7 kilometer.
 
Kom så småningom till Motala Verkstad. Trots att det var mulet kändes det så fint på något sätt. Kanske är det för att de få färger som finns då känns starkare?

Vatten-stoppar-vallen var fortfarande kvar. Så lockande att knata över där när man inte får.
 
Men jag fortsatte längs med kanalen, man är ju inte så kriminell av sig.
 
Jag fick syn på några gulliga spår nere i grunda kanalen. Jag tror att tre änder hade landat. Synd att jag missade det.

Sen kom jag fram till mitt "mål". Borensult.
 
Jag följde slussarna ner. På Boren var det lite is, men mest bara vatten.
 
Och sen strosade jag tillbaka på andra sidan kanalen. En riktigt skön långpromenad. Få saker gör mig så gott.
 
Maja.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: