majjaeriksson

En längtan vidare

Kategori: Maja

 
 
En marsmorgon, vårskor, blåsippor och solkatt och lunch ute = Några favoriter från mars 2014.
 
Just nu känner jag mig ganska dålig på att vara i nuet. Eller jag tror att jag mer eller mindre alltid är dålig på det. Kanske är det därför de där morgonpromenaderna med kameran är bland det bästa jag vet. För då är jag verkligen där och då och tänker bara på där och då och älskar det. Just nu längtar jag mest till mars. Mars är en bra månad och just mars 2015 känns himla bra så här på förhand. I början av mars ska jag och Philip fira att vi har varit vi i ett helt år. En lördag i mitten av mars ska jag på hemlig utflykt med mormor, mamma, moster, systrar och kusiner. Bara mormor vet vart vi ska. En annan lördag ska jag och lillasyster ha gemensamt kalas, vi blir 44 år i år. Och den näst sista dagen i mars börjar min praktik på biblioteket i Nyköping. Jag ser så oerhört mycket fram emot det. Jag tror att det kommer göra mig så gott. I mars kommer också våren. Det tar man ju för givet. Det är fint att ha saker att se fram emot. Det är bland det bästa jag vet.
 
Men nu kanske jag skulle ta och tvinga mig tillbaka till nuet och det där dokumentet så att jag kan gå vidare sen...
 
Maja.

Kommentarer

  • Moa säger:

    Åh vad härligt med lite vårkänslor! :) <3 det verkar som att du har mycket att se fram emot, härligt! :D

    2015-02-20 | 13:40:02
  • Freja säger:

    Ja nu är det dags för vår! Härliga bilder :)

    2015-02-20 | 19:38:54

Kommentera inlägget här: