majjaeriksson

Ledig torsdag

Kategori: Maja

Igår jobbade jag en heldag i Ekholmen och imorgon ska jag jobba en heldag i Ekholmen, men idag, precis som förra torsdagen, har jag varit ledig. Torsdagen är den dagen då det är allra säkrast att jag är ledig för då är nämligen närbiblioteken stängda (bortsett från ett som är öppet på eftermiddagen) och bara huvudbiblioteket är öppet.
 
Såå, vad har jag gjort hittills idag? Vi kikar lite! :)
 
Dagens frukost var riktigt fin. Extra allt på yoghurten och som julstjärnan på julgranen - en julkola!
 
Efter frukost fixade jag med två juklappar på datorn och så blev det lite mer analogt julpyssel i form av julklappskort! Ett guldglittrigt nagellack fick fixa sista touchen.
 
Efter lite dusch och påklädnad gick Philip och jag sedan ut till cykelstället.
 
Och så trampade vi till Hjärta till Hjärta där vi strosade runt lite och jag köpte nån liten hemlis.
 
Påväg till nästa Andra-hand-affär stannade vi till på en pizzeria med visdomsord på fasaden. Jag tycker att den där skylten är rolig på riktigt. Vi åt alltså pizzerialunch.
 
När vi var mätta cyklade vi vidare till Återvinningen där vi kollade lite, men där blev det inget köpt.
 
Hemma igen passade jag på att ta två små bilder på min ekuppfödning. Jag la ju några ekollon i blöt 20 september och det har ju känts minst sagt motigt.
 
Fast det går ändå lite framåt! Sen att det ska titta ut en ek i andra änden känns fortfarande otroligt, men jag tänker inte ge upp!
 
Sen blev det kaffe, Yatzy och te i soffan. Jag vann. Görstort.
 
Hoppas att er torsdag också varit till belåtenhet, oavsett vad ni har haft för er! :)
 
Maja.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: