majjaeriksson

Bibliotekseftermiddagen

Kategori: Maja

Idag efter klockan ett hoppade jag in i bilen för att åka mot Ljungsbro. Jag började nämligen klockan två idag vilket var perfekt för då hann den sista julklappen bli inhandlad innan jobbet.
 
Efter en dryg halvtimme var jag framme i Ljungsbro där fem timmar jobb väntade. Något som är roligt med att jobba på flera ställen som jag gör nu är att se att de olika ställena är ganska så väldigt olika trots att de alla är bibliotek. I Skäggetorp till exempel, där jag var en sväng igår och även förra veckan, har många av biblioteksbesökarna osvenskt ursprung och i Linghem och i Sturefors fungerar biblioteken både som skolbibliotek och folkbibliotek så dit kommer många barn osv.
 
På bibblan i Ljungsbro skulle jag inte säga att det är någon speciell målgrupp som är majoritet, men självklart är biblioteket ändå unikt på sitt sätt.
 
Ett tak fullt med glada vimplar har jag då inte sett på något annat bibliotek till exempel. Det är barnavdelningen som ni ser här nedan och som jag ser om jag tittar åt höger när jag sitter i disken.

Kollar jag istället till vänster ser jag vuxenavdelningen som har fått massor med fina tavlor på väggen.
 
Vi går lite närmare!
 
I Ljungsbro har de också några damer som brukar träffas på biblioteket och sticka. Finare fika får man ju leta länge efter!
 
 
Imorgon ska jag jobba i Ljungsbro klockan 10-16 och efter det blir det julgranspyntning i Sonnorp och så uppesittarkväll på det. Så jag återkommer nog sent imorgon med en bild på en fin gran och ord om hur stor vinst jag kammade hem. ;)
 
Maja.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: