majjaeriksson

2016 - 3 punkter

Kategori: Maja

Inför varje nyår tänker jag, och antagligen många med mig, att nästa år ska bli ett riktigt jäkla superår. Det är väl lite av klyshornas bästa tid nu så jag skulle ju kunna rabbla på om hur livet blir vad man gör det till och hur 2016 ligger framför oss som ett oskrivet blad, men det ska jag inte. Eller rabbla ska jag väl. Det är väl liksom det jag har bloggen till. Men kanske är det lite mer intressant att titta/tänka lite mer konkret på året som komma skall.
 
- Det första jag tänker på när jag tänker på 2016 är att jag vill flytta. När jag kom hem från min praktik i våras och tog min kandidatexamen så kan man säga att jag flyttade hem till Philip. Det är jag himlans glad över för det har varit görfint att vara sambos. Så det vill jag fortsätta med även nästa år. Jag känner dock mer och mer att jag har en stor längtan till en ny lägenhet. En tillsammans-lägenhet. För hur mycket Maja-prylar jag än tar hit så är det Philips lägenhet. Dessutom är det bara en etta och även fast den är stor och vi får plats, så är vi i behov av en lägenhet med ett vardagsrum och ett sovrum. Lyhördheten är också något som jag återigen vill klaga på, med risk för att låta som en gnälltant. Så år 2016 vill jag flytta.
 
Mitt folkisrum i Nässjö 2011-2012
 
Utsikten från mitt Sonnorpsrum.
 
När läggan Majafierades med vimplar i september förra året.
 
- Ibland när jag tänker på mitt liv kan jag känna att jag har rest lite lite. Jag har aldrig känt någon stark dragningskraft till att bo utomlands eller tågluffa eller liknande, men lite fler "vanliga" resor skulle nog inte sitta fel. Jag vet inte hur mycket av den varan det kommer bli 2016, men jag tänker att det vore kul, och kanske är det en bra tid för det nu när jag har denna flexibla anställning (=positiv syn på ett timvikariat ;)). En resa är ju iallafall bokad - det blir Lissabon i fem aprildagar med ett gäng härliga släktingar inklusive min Philip och Ellens Per. Där blir det 75års-kalas för mormor, eller 100års-kalas för oss båda om jag får bestämma. ;) Och det ska bli riktigt fint att komma iväg just med det sällskapet och till en ny plats som verkar väldigt fin. Sen hoppas jag att Philip och jag ska få till en "riktig" solsemester tillsammans också. Vi har varit nära att boka flera gånger, men av olika anledningar har det sen inte blivit av. Så det hoppas jag på 2016. Och så känner jag att små helgresor inte heller är fy skam. Kanske kan man få till några sådana nästa år? Vi får se. :)
 
Gran Canaria med Moa mars/april 2014.
 
München med Philip november 2014.
 
- 2016 blir också året då jag kommer bli moster. Det är något som jag ser riktigt mycket fram emot. Det ska bli så fint att hålla i en bebis, se hen växa upp och lära känna en ny person. En bonus är ju att det beräknade födelsedatumet är ruskigt nära min födelsedag så vill det till sig kanske jag från och med 2016 har en födelsedagskompis!<3
 
Jag och storasyster för ett tag sen.
 
Nu kan du komma 2016 - jag är redo!
 
Maja.

Kommentarer

  • mormor säger:

    Jag tror att det blir ett riktigt bra år

    GOTT NYTT ÅR och en stor kram!

    2015-12-30 | 18:37:05
  • Maja säger:

    Åh Lissabon, dit vill jag med åka någon gång, verkar fantastiskt fint! Och håller tummarna för att ni hittar en egen lägenhet som är er bådas och att ni får åka på solsemester. Mitt tips är alltid Frankrike för Provence är bäst. ;-)
    Gott nytt år!

    2015-12-30 | 22:00:43
    Bloggadress: http://yttersttrivsamt.blogg.se
  • Freja säger:

    Härligt! O vilka gullesyskon i badbaljan! :)

    2015-12-30 | 22:33:16
  • Faster säger:

    Gott Nytt År!!!!

    2016-01-02 | 06:52:41

Kommentera inlägget här: