majjaeriksson

Min tisdag

Kategori: Maja

Idag ska jag jobba, men innan det är dags för det tänkte jag berätta lite om igår. För min tisdag var en ganska fin dag.
 
Den började som dagarna ofta gör - med frukost. Fast det var första gången någonsin som min dag började med Philips pappas blåbärskräm toppade med några farmor-och-farfar-plockade-blåbär. Det var en god start det!
 
Efter frukosten trampade vi iväg på våra cyklar, men stannade för att hälsa på en fin katt.
 
Vi cyklade för att ta upp några kräftburar, som vi kastade i i måndagskväll, tillsammans med Martin. Sammanlagt blev det 20 kräftor... men efter lite stödhämtning hos Sonnorp så har vi bunkrat upp för en liten kräftskiva för fyra. Som nog kommer äga rum på lördag.
 
Nästa bild är tagen några timmar senare. I Linköping. Där Philip och jag åt lunch.
 
Och klockan två var jag på biblioteket för ett litet möte. Jag skickade in en intresseanmälan för biblioteksassistens och det det handlar om är ett timvikariat i Linköping helt enkelt. Om jag skulle få det så kan de inte garantera några minimun, eller maximum, timmar, men jag känner bara att detta vore perfekt för mig. Skulle få ett samtal inom en snar framtid så var vänliga och håll era tummar hårt.
 
Det blev också glass i Linköping.
 
Och jag kom hem med en A4-ram, en klänning, 5 kortstrumpor (som inte fick vara med på bild) och aluminiumfolie med print.(!) Kunde inte stå emot varken klänningen eller aluminiumfolie med jordgubbar på.
 
Min dag avslutades med en löprunda. Jag började ju 1 augusti och springer 3 km 2 gånger i veckan. Det går bra så här långt. Tänker att jag ska öka till antingen 3 gånger i veckan eller 4 km i september sen. Vi får se.

Nej, nu ska jag äta upp min frukost och sen hoppa i den där nya klänningen för en dag på museet! :)
 
Maja.

Kommentarer

  • mormor säger:

    Härligt Maja!

    Håller alla tummar för jobbet på biblioteket!
    Passar ju perfekt!

    2015-08-19 | 09:34:37

Kommentera inlägget här: