majjaeriksson

Praktikdag 5

Kategori: Maja

Tio-kvart över åtta imorse spatserade jag ut på Bagaregatan iklädd vårjacka för första gången i år.
 
Framme på bibblan kilade jag ner i personalrummet för att lämna matlådan. Jag tycker om kylskåpsmagneterna:
 
Förra veckan hjälpte jag till lite på barnavdelningen med att bland annat ställa i ordning en gammal lanthandel.
 
Och ställa gamla leksaker i en glasmonter. För denna vecka är det påsklov och lite Vår-i-bullerbyn-tema på biblioteket.
 
Idag var jag ner i det nedre magasinet en sväng. Där finns en läskig uppstoppad gubbe som har skrämt mig flera gånger.
 
Men det roligaste idag var att så frön med barn. Först fick man rulla sig en liten kruka av tidningspapper, sen fylla den med lite jord för att sedan så ett solrosfrö, ringblommefrö eller krassefrö för att slutligen pyssla sig en liten blompinne. Detta kunde man göra mellan 11 och 15 och jag satt där nästan hela tiden minus en liten lunchpaus. Det var skojigt! Det var lite svårt att vara pedagogisk ibland, men jag tyckte att jag skötte mig riktigt bra. :)
 
 
Idag var jag på praktiken till klockan 17 och på hemvägen unnande jag mig en glass.
 
Sen dess har jag tagit en promenad och nu ska jag hjälpa syrran med middagen.
 
Tjing!
 
Maja.

Kommentarer

  • mormor säger:

    Du verkar ha det bra i Nyköping! Härligt att även du arbetar med barn...ligger liksom i släkten/kram

    2015-04-08 | 11:30:13

Kommentera inlägget här: