majjaeriksson

Min långa fredag

Kategori: Maja

Det blev visst två dagar påskledigt här på bloggen. Så kan det bli ibland. Idag gick jag upp i soluppgången, men det tittar vi närmare på en annan gång för nu vill jag se till att få in min långfredag i arkivet.
 
Jag vaknade hos Philip och fixade lite frukost på sängen.
 
Det har hänt mycket i krukorna i fönstret under veckan. Snart kan det skördas. ;)
 
Philip och jag spelade Sverigespelet.
 
Och så fick vi en påskpresent av Philips mamma som hade läst här på min blogg att jag använde osthyveln när jag skulle riva äpple. Gulligt! Tack Marie! :) 
 
Halv fyra åkte jag, mamma och Lisa till Wiks där hela familjen Wik plus min far var. Jag fick en tidig födelsedagspresent av Moa:
 
I fanns den här fina!! Tack så hjärtligt!<3 Förslag på vad jag kan ha för fint i, efter att godiset är uppätet, mottages tacksamt.
 
Vi fikade och sen gick några av oss på promenad. Vi hälsade på två hästar och det var riktigt vårhärligt ute.
 
Sen åt vi mat och fika igen och så satte vi oss lite skönare i soffor och fåtöljer och vid halv elva åkte vi hem till Sonnorp. Jag kröp ner i en sovsäck ovanpå mitt överkast för sängen var obäddad och jag orkade inte bädda. Det var ganska mysigt.
 
Finfredag!
 
Maja.

Kommentarer

  • Sandra Lundin säger:

    Så mysigt :) Men åh, jag hade glömt bort sverigespelet! Så roligt!

    2015-04-04 | 09:06:30
    Bloggadress: http://atilio.blogg.se/
  • Moa säger:

    Tack själv för roligt sällskap! :) Vilken toppenlångfredag det blev :D

    2015-04-05 | 22:14:30

Kommentera inlägget här: