majjaeriksson

Inbox (1)

Kategori: Maja

 
Igår läste jag ut Inbox(1) av Daniel Glattauer. Boken handlar om Emmi och Leo som, på grund av, eller tack vare, en felskrivning börjar maila varandra. Boken består till 100% av deras mailkontakt. Böcker som består av mail eller brev tilltalar mig. Det är nog för att de går så fort att läsa och för att det ofta är många mycket korta stycken som gör att det inte ser så övermäktigt ut på boksidorna. Dock tycker jag att boken var ganska tjafsig i å med att det bara är en mailkonversation mellan två människor som egentligen inte utbyter så mycket intressant information alls. Men de har intresset för varandra och mitt lilla intresse hålls vid liv för att jag vill veta hur det ska gå. Om de nånsin kommer att träffas. Man är ju lite svag för kärlekshistorier så.
 
Här kommer tre citat ur boken:
 
 
 
 
Ganska fint, eller hur!? Slutet var dock kanske det sämsta någonsin. Jag vet att man inte borde avslöja det så här, men jag avslöjar ju inte hur det slutar bara att det slutar upprörande dåligt.
 
Nu har jag börjat läsa Svinhugg av Marianne Cedervall. Jag uppfyller verkligen mitt nyårslöfte om att läsa mer i år. Heja mig!

Maja.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: