majjaeriksson

Att hitta nytt naturreservat

Kategori: Maja

 
Idag kände jag att det var dags för en promenad på nya vägar igen. Så jag gjorde det enda rätta - tog fram kartan. Jag bestämde mig för att jag skulle "leta efter" Lindbackes naturreservat. Det var inte svårt alls. Man har ju ändå en orienteringskarriär i ryggen. ;)
 
 
 
 
Jag kom till en spännande skylt. Om jag följde den? Jajemen!
 
Jag vet inte hur "alternativ" vägen var. För min del kunde det stått "Fin väg".
 
 Sen kom jag in i ett litet skogsparti. Gillar starkt att det börjar bli grönt där uppe.
 
På hemvägen gick jag förbi ÖoB och kunde inte låta bli att smita in. Köpte en liten chokladbit och en trisslott. Var på lite sånt där jag-vill-vinna-och-aldrig-jobba-humör-och-struntar-jag-i-att-köpa-en-lott-när-jag-nu-har-tänkt-tanken-så-är-jag-dum-för-nu-vinner-jag.
 
Jag vann dock noll kronor gånger fem. Och det blir ju noll kronor. Tyvärr. Men daimen var god och promenaden var fin så jag är inte heldeppig ändå.
 
Imorgon ska jag hitta nya vägar igen. Jag ska till Flen! Tanken var att jag skulle följa med min handledare dit på ett möte, men min handledare är tyvärr sjuk, men hon tyckte att jag kunde åka dit ändå. Så jag ska åka buss dit imorgon klockan tio och sen få skjuts hem av någon främling på eftermiddagen. Det blir en ny upplevelse det, men det blir nog bra! :)
 
Maja.

Kommentarer

  • Kajsa säger:

    härliga bilder !

    2015-04-27 | 20:45:42
    Bloggadress: http://wanderlustes.blogg.se/
  • Moa säger:

    Vilka härliga bilder, så fina vägar du hittar :) Surt dock att vinna 0kr*5..
    Hoppas du får det bra på Flen :)

    2015-04-28 | 15:47:17
  • mormor säger:

    Härliga bilder-som vanligt!

    Visst är det bra med en karta!!

    2015-04-29 | 00:00:42

Kommentera inlägget här: