majjaeriksson

Att åka bokbuss

Kategori: Maja

 
 
Gårdagen blev en lång dag. Först var jag med på ett möte för all personal 8.30-9.30. 10-11.15 blev det lite info om, och förberedelse inför, bokbusstruren. 11.15-13.15 var det långlunch och så lite förberedelse igen innan vi körde ut med bokbussen klockan 14 för att komma tillbaka till bibblan 19.30. 19.30 trampade jag fort förbi läggan för 20.00 gick nästa buss, denna gång utan böcker, till Norrköping och sen några minuters väntan i Norrköping innan pendeln gick till Motala där jag var framme 22.32.
 
Men låt oss spola tillbaka lite! Det var roligt att åka bokbuss. Emellanåt, när det inte kom så många, kunde det bli lite segt, men i allmänhet tyckte jag att det var skönt att det inte var massa folk utan att man hann med allt i behaglig takt. Det var också så fint med dem som kom för jag förstod att många var stammisar och en dam sa att det är sån tur att ni finns, så jag får mina böcker, jag hade inte tagit mig in till biblioteket annars. Så ja, bokbuss var en fin grej. Igår åkte jag alltså med på kvällsturen och vi stannade då vid två förskolor och sen lite mataffärer och torg och så. På tisdag ska jag få åka med på en skoltur, och då ryktas det om lite mer liv och rörelse i bussen.
 
Nu är jag alltså på plats i Motala för långhelg. Innan det blir helg på riktigt ska jag dock på möte klockan 10, inför museivärds-jobbet.
 
 
Maja.

Kommentarer

  • Melanie säger:

    Åå vad mysigt. :D

    2015-04-30 | 09:35:43
    Bloggadress: http://www.iheartfantasy.blogg.se
  • mormor säger:

    Låter återigen som en bra dag..Kul..

    2015-04-30 | 19:36:45
  • Freja säger:

    Jag gillar att bokbussen fortfarande finns! Låter som en fin dag:)!

    2015-05-01 | 07:06:54
  • Jessica säger:

    Åh jag minns när jag var liten och man med spänning väntade på att bokbussen skulle komma till ens kvarter, det var verkligen något extra. Hade nästan glömt att bokbussen existerade vid det här laget, men tydligen finns den kvar! Det är fint att veta! :)

    2015-05-06 | 12:46:48
    Bloggadress: http://yiskha.blogg.se/

Kommentera inlägget här: